Złoty Bankier 2011 - internauci wybrali najlepsze banki

150x110

Prawie 11 tys. internautów oddało głosy w trzeciej edycji plebiscytu Złoty Bankier, organizowanego przez Bankier.pl i PayU S.A. Zdecydowano w ten sposób o wyborze najlepszych usług i produktów  finansowych 2011 roku. Uroczysta gala wręczenia nagród odbyła się 2 lutego w Teatrze Kamienica w Warszawie. Najwięcej wyróżnień odebrał mBank, zaraz za nim uplasował się Idea Bank.

Głosy na najlepsze usługi i produkty finansowe minionego roku można było oddawać od 2 do 25 stycznia włącznie. O tytuł Złotego Bankiera, w 9 kategoriach z zakresu bankowości indywidualnej oraz produktów dla firm, ubiegało się 31 banków. Najtrudniej było zwyciężyć w kategoriach:  konto osobiste dla internauty, kredyt dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz karty kredytowe.

Zwycięzcami w poszczególnych kategoriach III edycji plebiscytu Złoty Bankier zostali:

Dodatkowo, bank, który uzyskał najwięcej głosów internautów łącznie we wszystkich kategoriach, otrzymał tytuł Złotego Banku 2011. W tym roku, podobnie jak w ubiegłym, nagroda ta przypadła mBankowi.

W III edycji plebiscytu Złoty Bankier internauci mieli możliwość wyrażenia swojej opinii na temat usług i produktów bankowych za pośrednictwem strony www.ZlotyBankier.pl oraz platformy mobilnej m.zlotybankier.pl. Po raz pierwszy wykorzystano do głosowania także portal społecznościowy Facebook.

- Przygotowaliśmy specjalną aplikację „Złoty Bankier” na Facebooku w formie gry edukacyjnej, która była dostępna na fan page’ach PayU i Bankier.pl, a także kilku banków. Za pośrednictwem aplikacji oddano prawie tysiąc głosów w plebiscycie – mówi Joanna Kuzdak, Dyrektor Zarządzająca PayU S.A. - Facebookowicze, którzy zdecydowali się na skorzystanie z aplikacji wzięli udział w konkursie sprawdzającym ich wiedzę z zakresu bankowości, finansów oraz e-commerce, a tym samym mieli szansę na zdobycie cennych nagród – dodaje. 

Poza internautami, głos w plebiscycie Złoty Bankier zabrali także eksperci rynku finansowego, którzy wyłonili zwycięzców w dwóch kategoriach specjalnych. Nowością była kategoria Osobowość Roku, a już tradycyjnie uzupełniła ją Innowacja Finansowa Roku.

Kapituła plebiscytu Złoty Bankier 2011 w składzie:

zdecydowała o przyznaniu tytułu Osobowość Roku 2011 Zbigniewowi Jagielle - Prezesowi PKO Banku Polskiego S.A. Za Innowację Finansową Roku uznano natomiast usługę Alior Banku – Rachunki bez opłat.

Tegoroczna edycja plebiscytu cieszyła się dużym zainteresowaniem internautów
i instytucji finansowych. Strony wydarzenia www.ZlotyBankier.pl oraz m.zlotybankier.pl zanotowały łącznie  ponad 244 tys. odsłon. Wyniki głosowania jak zwykle pokazały, jaka powinna być oferta banku, by zdołała spełnić rosnące oczekiwania klientów.

– Zauważamy rosnącą chęć internautów do zabierania głosu na tematy finansowe. Nasz plebiscyt jest jednym z elementów takiej dyskusji. Cieszymy się, że dzięki niemu potrzeby klientów mogą być lepiej zrozumiane przez banki – mówi dr Bogusław Półtorak, redaktor naczelny serwisu Bankier.pl – Mamy nadzieję, że Złoty Bankier zachęci instytucje finansowe do zdrowej rywalizacji i nieustannego ulepszania ofert, na czym skorzystają wszyscy klienci – dodaje.

Ogłoszenie wyników plebiscytu Złoty Bankier 2011 odbyło się 2 lutego w Teatrze Kamienica w Warszawie. Na zaproszenie organizatorów odpowiedziało ponad 300 osób ze świata bankowości i finansów, wśród nich przedstawiciele największych instytucji finansowych w Polsce. Uroczystą galę poprowadził Artur Andrus, a całość uświetnił koncert zespołu Perfect. Zwycięzcy odebrali statuetki z rąk Moniki Owczarczyk – Dyrektor Zarządzającej Bankier.pl oraz Joanny Kuzdak – Dyrektor Zarządzającej PayU S.A.

Szczegółowe wyniki głosowania we wszystkich wymienionych kategoriach przedstawione są w załączonej tabeli. Można się z nimi zapoznać także na stronie www.zlotybankier.pl.

Trzecia edycja plebiscytu Złoty Bankier stała się pretekstem do głębszego podsumowania stanu rynku bankowego i wskazania jego perspektyw na 2012 rok. Publikacją towarzyszącą wydarzeniu jest raport „Najlepsze produkty bankowe 2011 oczami klientów”, który można pobrać ze strony www.Bankier.pl lub www.PayU.pl.